NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Švajčiarska metalová scéna nie je žiadna popoluška, alpské údolia možno nelámu rekordy v počte kapiel na meter štvorcových, nájdete tam však spolky, bez ktorých by viaceré kovové subžánre vyzerali prinajmenšom inak, kulty, legendy a osobnosti, ktoré majú čo povedať aj po desiatkach rokov. Je tu takisto odjakživa solídna žánrová pestrosť i kvalita, s Helvéciou skrátka počítajte. A mladšie generácie metalistov takisto vedia, ako sa postaviť ku kovotepeckému remeslu.
Rozhodne to platí aj o ženevských STORTREGN. Fungujú od roku 2005, na konte majú demo, EP, split a tri albumy, a pokiaľ je vám známe žánrové zameranie holandských Non Serviam Records, nepomýlite sa, ak budete tipovať, že Johan Smith (elektrické a akustické gitary), Romain Negro (vokály, gitary), Samuel Jakubec (bicie) a Duran Bathija basgitara) hrajú melodický black/death metal. Rovno napíšem, že v podstate prvotriedny, s veľmi mocnou produkciou a vážnou, dramatickou atmosférou.
Švajčiarsky pôvod skupiny sa na tejto nahrávke neodráža vôbec v ničom, tvorcom hudby učarovala škandinávska tradícia, konkrétnejšie švédska, a úplne konkrétne sa dá povedať, že album „Singularity“ vznikol pod takým silným vplyvom DISSECTION, že vyznieva ako snaha stvoriť niečo „nödtveidtovského“ roky potom, čo sa Jon rozhodol vybrať na cestu bez návratu. Typické melodické a harmonické postupy, jedovatý blackmetalový vokál v kombinácii s hlbším „smrtiacim“, veľmi agresívne, často naklepané tempá, monumentálne mrazivé vyznenie a veľmi dobre zasadené akustické inštrumentálne pasáže, skrátka presne podľa príručky. Ako pocta legende a snaha nadviazať na ňu to funguje, v rámci melodického extrémneho metalu je to aj zdravo divoké, ak vás bavia veci ako vyššie spomenutý kult, THULCANDRA, BANE a podobní jeho uctievači, toto je tá istá úroveň.
8 / 10
Finitude (2023)
Impermanence (2021)
Emptiness Fills the Void (2018)
Singularity (2016)
Evocation of Light (2013)
Uncreation (2011)
Devoured By Oblivion (EP) (2008)
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.